Personalstöd, hur går det till?
Visste du att vi även arbetar med företag?
Vår roll är att skapa trygghet och bra mående på arbetsplatsen genom att erbjuda lättillgängligt stöd för psykisk hälsa.
Vi hjälper dina medarbetare att hantera svårigheter som uppstår i livet. Vi erbjuder snabbt samtalskontakt där fokus är att hjälpa medarbetaren till att må bra igen. Oftast lär sig även medarbetaren att hjälpa sig själv, dvs får med sig verktyg att på egen hand bättre förstå och hantera sitt mående i framtiden. Medarbetaren väljer själv om hen vill höras på telefon, ses i videomöte eller på mottagning.
Så här går det till:
- Arbetsplatsen får en egen kontaktperson hos oss, en person man snabbt får kontakt med då behov uppstår.
- Ni hör av er till er kontaktperson när behov uppstår, vi bokar in rätt hjälp utan väntetid och utan telefonköer.
- Vi tar hänsyn till medarbetarens individuella behov och preferens.
- Stödet erbjuds snabbt och flexibelt, ni betalar endast för de tjänster ni behöver, när ni behöver dem. Inga övriga utgifter eller paketlösningar.
Vill du veta mer? Mejla vår verksamhetschef, leg psykoterapeut, Camilla Linde på camilla@mindsthlm.se, så kontaktar hon gärna dig och svarar på alla eventuella frågor och funderingar.
Välkommen till oss.